Strani

petek, 27. april 2018

Katastrofalna izvedba pločnika in kolesarske steze ob rekonstruirani Straški cesti

Pred časom sem poročal o porazni sanaciji pločnika ob Ljubljanski cesti (klikni za ogled prispevka). Pločnik je neraven (valovit), poleg tega je okoli jaškov napihnjen asfalt, posledično pa ob dežju zastaja voda. Pričakoval sem, da bodo izvajalci na podlagi mojega javnega opozorila odtlej pozornejši pri izvedbi. A se to ni zgodilo. Še huje, rekonstrukcija Straške ceste od križišča z Mirnopeško cesto do križišča pri gostilni Čefidelj se je sprevrgla v pravo malo katastrofo. Ob sprehodu sem bil osupel nad povsem nekvalitetno izvedbo pločnika in kolesarske steze. Ne morem verjeti, da je mogoče v uporabo predati takšne površine.

Jasno razvidna očitna neravnost površine pločnika in kolesarske steze ob obnovljeni Straški cesti

Pločnik in kolesarska steza na zgoraj opredeljenem odseku Straške ceste (rekonstrukcija občinske ceste izvedena v drugi polovici lanskega leta; 2017) sta v katastrofalnem stanju. Površina je neravna, kar se odraža ob jaških, kjer je napihnjen asfalt. Na več mestih se je površina ugreznila, obenem je več situacij, ko se višina pločnika ne ujema z robnikom. Slednje so reševali tako, da so razliko v višini zapolnili z dodajanjem asfalta. V kolikor stopite z nogo ob robniku, vam jo bo nekaj časa obračalo v eno, drugič v drugo stran. S podrobnejšim opazovanjem je mogoče opaziti še druge nedoslednosti, npr. v okolici jaškov in pri polaganju robnikov. Nekaj napak so že poskušali odpravljati, saj so jasni vidni deli, kjer je prišlo do strojnega rezanja asfalta in ponovnega polaganja. Vendar se zdi, da je ravno tako slabo ...

Prispevek zimske službe

Ob bok vsem napakam pri gradnji je potrebno omeniti izvajanje zimske službe (javna služba). Že po prvi zimi je na novem odseku prišlo do poškodb. Le-te so v določeni meri povezane s slabo izvedbo rekonstrukcije ceste. Zaradi neravne površine pločnika in kolesarske steze je plug z izbočenih delov postrgal asfalt, kar se odraža v belih lisah vzdolž celotnega odseka. Seveda je treba omeniti tudi robnike, na katerih so vidne sledi pluženja ter manjše razpoke na spojih. Dodajam, da bi Mestna občina Novo mesto (v nadaljevanju: MONM) kot koncedent nasploh morala izvajati nadzor nad izvajanjem koncesijske pogodbe ter sprejeti ustrezne ukrepe, a je očitno, da se to ne dogaja.

Višina pločnika in kolesarske steze se ni ujemala z robnikom, zato so prostor zapolnili z dodajanjem asfalta - očitno neravno

Naložba vredna skoraj 1 milijon EUR - garancija za opravljena dela

Za rekonstrukcijo Straške ceste je MONM odštela 908.418,66 EUR. Dela je izvajala družba CGP, d.d., Novo mesto. Kot zanimivost povem, da je tudi sanacijo pločnika ob Ljubljanski cesti opravil CGP, ki je obenem izvajalec zimske službe na občinskih cestah.

Po Gradbeni pogodbi, št. 4113-23/2016, je v 20. členu predvidena garancija za odpravo napak. Izvajalec je v garancijskem roku 3 let dolžan odpraviti vse pomanjkljivosti in napake na lastne stroške, v roku, ki ga določi naročnik, če so te nastale zaradi nekvalitetne izvedbe del. Garancija pa ne izključuje niti morebitnega uveljavljanja stvarnih napak. MONM ima tako v rokah vse vzvode, da zahteva kvalitetno izvedbo pločnika in kolesarske steze.

Nivo jaška ni skladen z višino robnika

Novomeška občina o odpravi pomanjkljivosti

MONM v odgovor na vprašanja v zvezi z nekvalitetno izvedbo pločnika in kolesarske steze navaja, da se z izvajalcem del pogovarja o možnostih za odpravo pomanjkljivosti. Pri tem ni jasno, kako bodo pomanjkljivosti odpravljene. Glede na stanje stvari, ki vključuje večje napake vzdolž celotnega odseka, menim, da bi morali na novo urediti površino pločnika in kolesarske steze. To pomeni odstranitev obstoječega asfalta, pripravo podlage (usklajena višina pločnika z robnikom!) ter ponovno asfaltiranje. Še posebej pomembno je, da se polaganje asfalta izvede strojno, in sicer s posebnim finišerjem, ki je prilagojen za asfaltiranje pločnikov in drugih ožjih predelov.

Na izbočenih (neravnih) delih je plug postrgal asfalt - bele lise vzdolž celotnega odseka

V nadaljevanju si oglejte še preostale fotografije, ki nazorno prikazujejo katastrofalno stanje pločnika in kolesarske steze ob obnovljeni Straški cesti.


Po prvem asfaltiranju že prvo popravljanje napak
Rezanje novega asfalta in odpravljanje nedoslednosti - neustrezno sanirani spoji ostajajo
Površno opravljena dela - polaganje robnikov
Neravna površina in površno polaganje robnikov
Neravna površina pločnika in kolesarske steze ter posledica strganja pluga pozimi
Bele lise kot posledica strganja pluga - izjemno neprijetno za pogled
Strganje asfalta pri izvajanju zimske službe
Po prvi zimi na obnovljenem odseku očitne posledice izvajanja zimske službe
Nekvalitetna izvedba talnih oznak
Luka REMS

1 komentar:

  1. Kam pa se lahko stanovalci blokovskega naselja ob tej cesti obrnemo za protihrupne ograje? Ali je za to pristojna občina? Kajti tale cesta je zelo prometna in hrupna, predvsem je veliko tovornjakov in je hrup nadležen za znoret. Okna imamo pa en piškav meter stran od ceste! Da o tej “obnovi” ne govorim; sem več kot pol leta gledala ta idiotizem, ki so ga počeli na tej cesti, kot da ne vedo kaj sploh počnejo, jao.

    OdgovoriIzbriši