Strani

nedelja, 15. april 2018

Predlog za prezentacijo ročnih zapornic ob železniški postaji Kandija

Republika Slovenija v sodelovanju z Mestno občino Novo mesto pripravlja projekt rekonstrukcije železniškega prehoda ob železniški postaji Kandija Novo mesto. Gre za križanje Šmihelske ceste (državna cesta; regionalna cesta III. reda, šifra odseka 2501) in Westrove ulice (občinska cesta; javna pot, šifra odseka 799095). V sklopu investicije se načrtuje ureditev že zgrajenega pasu za zavijanje na Westrovo ulico, zamenjavo ročnih zapornic na železniškem prehodu ter izgradnjo površin za pešce in kolesarje.

Železniški prehod na križišču Šmihelske ceste in Westrove ulice z ročnimi zapornicami (vir: Google Street View)

Stavba železniške postaje Kandija je z Odlokom o razglasitvi nepremičnih kulturnih spomenikov lokalnega pomena na območju Mestne občine Novo mesto (Dolenjski uradni list, št. 30/16) razglašena za kulturni spomenik lokalnega pomena. Velja varstveni režim za stavbe in varstveni režim za druge objekte in naprave (Zaporedna številka 85 v 6. členu akta o razglasitvi). Na ta način je med drugim varovan tudi ročni vitel za dvigovanje zapornic tik ob objektu, ki se še vedno uporablja.

Prezentacija ročnih zapornic

Same zapornice trenutno niso predmet varstva kulturne dediščine. Strinjam se, da je zamenjava ročnih zapornic in nadomestitev z avtomatiziranim sistemom potrebna zaradi boljše pretočnosti prometa in večje varnosti. Vendarle pa so se ročne zapornice ohranile v zavesti Novomeščanov, poleg tega predstavljajo tehnično dediščino železnic na Slovenskem, zato predlagam, da se jih po odstranitvi prezentira ob stavbi železniške postaje Kandija, in sicer na delu parcele, št. 676/1, katastrska občina 1483 Kandija (javno dobro - železniška infrastruktura, katerega upravljavec je družba SŽ - Infrastruktura, d.o.o., Ljubljana). Menim, da bi lahko uredili manjši improviziran prehod, kjer bi postavili zapornice ter informativno tablo s podatki o tehniki dvigovanja in spuščanja zapornic.

Postajno poslopje železniške postaje Kandija, rdeč krogec označuje predlog za umestitev improviziranega prehoda z ročnimi zapornicami in informacijsko tablo (PISO Novo mesto)

Celovito ohranjanje kulturne dediščine

Naj poudarim, da železniška postaja Kandija predstavlja pomemben kulturni spomenik, saj je postajno poslopje praktično v celoti ohranilo prvotno podobo. Še več, v čakalnici je mogoče videti značilen interier iz časa pred 1. svetovno vojno (npr. okence za prodajo vozovnic). Prav je, da ob zgodovinski postaji obdržimo tudi naprave, ki so desetletja služila zavarovanju železniškega prehoda, in tako zagotovimo celovito predstavitev kulturne dediščine skozi čas.

Predlog je bil posredovan Direkciji RS za infrastrukturo, družbi SŽ - Infrastruktura, d.o.o., v vednost pa tudi Mestni občini Novo mesto in Zavodu za varstvo kulturne dediščine Slovenije (OE Novo mesto).

Za ogled dokumenta v pdf obliki, glej tukaj

Luka REMS

Ni komentarjev:

Objava komentarja